miercuri, septembrie 11, 2013

Obiective Sigma


Am citit mai demult pe ceva blog sau site ca fotografia este ca o boala grea, costisitoare si fara leac dar frumoasa. Acum dupa vre-o trei ani pot sa spun ca este adevarat. Fara sa imi dau seama am ajuns ca aproape in fiecare zi daca nu fac poze, sa ma uit la poze, sa citesc despre poze sau sa ma gandesc la poze.
Tot fara sa imi dau seama am ajuns sa am sase obiective cu distante focale diferite. Primele doua au fost in kit-ul cu care am cumparat primul aparat foto. A urmat un al treilea si al patrulea obiectiv, toate Nikkor pentru ca nu stiu de ce aveam in minte o chestie preconceputa ca pe aparatul meu Nikon doar aceste obiective ar fi potrivite sau indicate. Apoi a urmat al cincilea obiectiv, Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX-DC HSM, aveam nevoie de un ultra-wide pentru peisaje, arhitectura si interioare. Un an de zile am muncit si facut economii pentru acest obiectiv dar s-a meritat pe deplin. Il recomand tuturor. Este un obiectiv clar, reda foarte bine culorile, distorsiuni placute nu nesimtite gen fisheye, constructie buna, foarte rezistent si Made in Japan. Am o parere extraordinar de buna despre Sigma si pot spune ca am devenit fan Sigma. Astfel ca am facut iar economii de vre-un an de zile de data asta pentru un super tele-zoom Sigma 150-500mm f/5-6.3 DG APO HSM OS, aveam nevoie la natura, pasari si animale salbatice dar probabil karma a vrut sa mi se strice aparatul foto (un drag D60) astfel ca banii de pe obiectiv s-au dus pe un nou aparat (D90) si mai un al saselea obiectiv de kit. Spun ca poate karma a vrut sa se intample asa pentru ca realizez ca devin tot mai atasat de strada, fotoreportaje si evenimente astfel ca nu mai aveam nevoie neaparata de un super tele-zoom si am inceput sa strang din nou bani pentru un obiectiv luminos Sigma 17-50mm f/2.8 DC EX HSM OS potrivit pentru orice situatie. Mai am de strans, insa recent a aparut ceva si mai luminos Sigma18-35mm f/1.8 DC HSM sunt mai nehotarat ca niciodata chiar daca deocamdata nu am bani pentru nici unul din ele. Sper totusi ca pana in 2014 sa ma pot hotari si mai mult sa imi pot permite financiar oricum ar fi este o chestiune de timp daca nu in 2014 atunci in 2015 si tot va fi.
*Poza de mai sus am facut-o intr-un weekend fiind prin Sibiu si iesind la fotografiat ora albastra cu al meu prim obiectiv Sigma (10-20mm). Nu va pot spune ce entuziasmat am fost cand am gasit si acest bar pe nume Sigma.
       De asemenea cu acest articol sper si visez cu ochii deschisi sa castig o camera Sigma DP2 Merrill - 30mmf/2.8 atat de potrivita pentru atasamantul si obsesia mea pentru fotografia de strada.

Niciun comentariu: